Newsletter
Wyszukaj

L

kiosk_logo_maj

K S I Ę G A R N I A  A R T Y S T Y C Z N A

 

Tytuły rozpoczynające się od litery L:

lafit-ludzie-kultury-o-sobie

Tytuł:  Lafit. Ludzie „kultury” o sobie

Mirosław Chojecki

Warszawa 2016

wydawca: Narodowe Centrum Kultury

oprawa twarda

ilość stron: 213

ISBN 978-83-7982-186-0

Album Lafit. Ludzie „Kultury” o sobie powstał w oparciu o liczne materiały poświęcone członkom redakcji paryskiej „Kultury”. Zawiera wypowiedzi m.in. Jerzego Giedroycia, Józefa Czapskiego, Gustawa Herlinga-Grudzińskiego, Czesława Miłosza czy Melchiora Wańkowicza, opracowane w formie ponad 350 cytatów. W albumie tym ludzie „Kultury” oraz współpracownicy Instytutu Literackiego w Paryżu opowiadają o początkach „Kultury”, życiu codziennym, linii politycznej, relacjach z Polską i ideach przyświecających działalności Instytutu.

http://www.motyleksiazkowe.pl/album/28690-lafit-ludzie-kultury-o-sobie-9788379821860.html?search_query=LAFIT.+LUDZIE+%22KULTURY%22+O+SOBIE&results=1

Cena: 65,00 zł

Zamów w Kiosku!


IMG_8960

Tytuł:  Lacrimae rerum

Kieślowski, Hitchcock, Tarkowski, Lynch

Slavoj Žižek

Warszawa 2011

wydawca: Wydawnictwo Krytyki Politycznej

oprawa miękka

ilość stron: 327

ISBN 9788362467075

Žižek, jak nietzscheański dyletant czy jak gombrowiczowski przechodzień, jest obeznany w historii filozofii, ale i w tym, co przynoszą codzienne gazety. A wszystko, czego się tknie, zamienia się w przedmiot mentalny, obiekt umysłu, któremu możemy się przyglądać z różnych stron jak kolorowym kulom, które w filmie Spielberga puszcza w ruch E.T., chcąc pokazać chłopcu, z jakiej galaktyki przybył.

Tadeusz Sobolewski, „Gazeta Wyborcza”

Lacrimae rerum. Kieślowski, Hitchcock, Tarkowski, Lynch to filmowe tour de force słoweńskiego psychoanalityka i filozofa Slavoja Žižka. Jego komentarze, brawurowe, erudycyjne, często obrazoburcze, dowodzą, że „praca teorii” może dokonać się w kinie i dochować wierności temu, co w samych filmach nieświadome. Filmografia książki liczy sto pięćdziesiąt tytułów. Oprócz Dekalogu, Niebieskiego, Podwójnego życia Weroniki, Psychozy, Zawrotu głowy, Solaris, Stalkera, Nostalgii, Zagubionej autostrady, Blue Velvet i Dzikości serca, autor obszernie komentuje m.in. Przełamując fale, Piknik pod Wiszącą Skałą, Utalentowanego pana Ripleya, Oczy szeroko zamknięte, Dzień zagłady, Spokojnego Amerykanina i Casablankę.

Fragmenty esejów umieszczonych w Lacrimae rerum złożyły się na scenariusz cyklu Z-boczona historia kina w reżyserii Sophie Fiennes (2006).

Cena: 39,90 zł

Zamów w Kiosku!


IMG_8745 (2)

Tytuł: Legenda o poznańskich koziołkach.

Eliza Piotrowska

Poznań 2011

wydawca: Wydawnictwo Miejskie Posnania

oprawa miękka

ilość stron: 30

Napisana wierszem i wspaniale zilustrowana legenda adresowana jest do dzieci. W sposób przystępny i niezwykle interesujący przedstawia historię koziołków, a także postaci związane z dziejami naszego miasta i niektóre ważne terminy, jak: burmistrz, rada miejska, cech, czeladnik, mistrz, kram czy odróżniać cyfry rzymskie od arabskich. Zawarte w Legendzie wiadomości wzbogacą wiedzę dziecka i zachęcą do dalszego poznawania dziejów miasta i jego zabytków. Książeczka to także doskonały materiał promujący wiedzę o Poznaniu wśród odwiedzających miasto młodych turystów.

Cena: 9 zł

Zamów w Kiosku!


IMG_9824

Tytuł:  Ludowość na sprzedaż

Autor:  Piotr Korduba

Warszawa 2013

wydawca:  Fundacja Bęc Zmiana, Narodowe Centrum Kultury 2013

oprawa miękka

ilość stron:  341

ISBN 9788363631390

To książka o fenomenie, jakim w XX wieku było polskie wzornictwo, wnętrzarstwo i moda inspirowana sztuką i rękodziełem ludowym. Mimo że ludowość na sprzedaż może wydawać się dzieckiem czasów peerelowskich, wyrosła jednak z wyrafinowanej koncepcji, którą współtworzyły urzędnicze, naukowe i artystyczne elity międzywojennej Polski. To na wypracowanej wówczas modzie i mechanizmach wytwórczych opierała się Cepelia. Unikatowe przedsiębiorstwo utworzone już w powojennej, komunistycznej Polsce, które wykształciło własny – cepeliowski – styl, naznaczając nim nie tylko oficjalne wnętrza użyteczności publicznej, lecz także polskie mieszkania drugiej połowy XX wieku. Ludowość na sprzedaż była nie tylko sposobem wykorzystania ludowej estetyki w rodzimym wzornictwie, lecz także wielkim, rozciągniętym na przestrzeni różnych okresów projektem o znaczeniu estetycznym, kulturowym, politycznym i gospodarczym.

Piotr Korduba, urodzony w 1976 roku, adiunkt w Instytucie Historii Sztuki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zajmuje się historią architektury mieszkalnej, kulturą zamieszkiwania i wnętrz oraz dziejami wzornictwa. Opublikował między innymi: Patrycjuszowski dom gdański w czasach nowożytnych (Warszawa 2005), Sołacz. Domy i ludzie (Poznań 2009, 2012) oraz Na starym Grunwaldzie. Domy i ich mieszkańcy (wraz z Aleksandrą Paradowską, Poznań 2012).

Cena: 55 zł

Zamów w Kiosku!

 

 

Aby otrzymywać informacje dotyczące wydarzeń
w Galerii Miejskiej Arsenał, wpisz poniżej
swój adres e-mail: