wtorek, 16 kwietnia otwarte 12 — 19
Galeria Miejska Arsenał

ul. Szyperska 2/6-8, 61-754 Poznań
T. +48 61 852 95 02
E. arsenal@arsenal.art.pl

Godziny otwarcia:

Poniedziałek: nieczynne
Wtorek – Sobota: 12 — 19
Niedziela: 12 — 16

MEDIATIONS BIENNALE

Mediations Biennale
w Galerii Miejskiej Arsenał – trzy wystawy:
HUB or SChAB transforma(c)tion
SKIN: Extreme Pleasure, Extreme Pain. Sztuka z Argentyny i Urugwaju
Do it / duit
wernisaż wszystkich trzech wystaw: 11.09.2010, godz. 14.00
11.09.-26.09.2010

HUB or SChAB transforma(c)tion
inicjator wystawy: Mariusz Sołtysik
artyści biorący udział: Agnieszka Chojnacka (PL), Christine Mackey (IRL), Ela Walters (PL), Wiktor Polak (PL), Mariusz Soltysik (PL), Dmitry Strakovsky (USA)
Czym jest HUB or SChUB? Twórcy pragną stworzyć platformę do dyskusji pomiędzy artystami. Jak mówi o wystawie Mariusz Sołtysik: „A ‘HUB’ z angielska to ‘ośrodek’, ‘piasta’, ‘SChAB’ – nieco fonetycznie – przypomina polski fragment mięsa lub – idąc za tropem dużych liter – po angielsku ‘strup’. Wystawę dedykuję tym wszystkim, którzy kończąc dzisiaj studia menedżerskie w zakresie kuratorowania i zarządzania kulturą, mogą powiedzieć za inżynierem Mamoniem z Rejsu: ‘Oglądam tylko te filmy, które dobrze znam’. Jest jak jest – a raczej będzie”.

SKIN: Extreme Pleasure, Extreme Pain
Sztuka z Argentyny i Urugwaju

Kurator: Enrique Badaró Nadal
Urugwajczycy wysyłają na Mediations wystawę Skin: Extreme Pleasure, Extreme Pain, która jest rezultatem badań wrażliwości tego organu naszego ciała poddanego ekspozycji na żywioły natury, ideologię, dziedzictwo kultury i pierwiastki polityki. Ameryka Południowa posiada swoją naturalną mieszankę skóry, wykreowanej przez tysiąclecia przedeuropejskiej, kolonialnej i współczesnej historii. Mitologia, rasizm, niewolnictwo i migracje dokładają swoje do tej niesamowitej tkanki jaką jest nasza skóra, i jej metafory. 5 artystów i kurator/artysta oferują polskiej i międzynarodowej publiczności sześć odmiennych propozycji, w których skóra jest głównym bohaterem i osią etycznego i estetycznego dyskursu. Artyści wideo, tacy jak Enrique Aguerre i Fernando Alvarez Cozzi, proponują dwie różne wizje, z których jedna operuje silnymi politycznymi konotacjami z niedawną dyktatorską przeszłością i śmiercią naszych rodaków na naszej ziemi, podczas gdy druga ujmuje skórę jako geografię naukowych eksperymentów, patologii i miłości. Podskórny wręcz hołd dla innych artystów pokazanych w jądrze cierpienia i fizycznego upadku.
Turell tworzy podwójny standard: komponuje skórę istot ludzkich, zwierząt (żyjących bądź wymarłych) z przestrzenią o charakterze naukowym przywodzącym na myśl laboratoria z końca XIX wieku, w oparciu o koncepcję skóry pokrywającej tapety i meble. Jest to połączenie muzeologii i naukowych badań skóry. W przypadku Gustavo Tabaresa, czerń przejmuje rządy. Cały gniew i prawda kryjące się za kwestią praw Afro-Urugwajczyków, współbrzmiące z dzisiejszymi afro-brazylijskimi nastrojami, odczuwane były od początku 500-letniej historii niewolnictwa. Poczucie jest wciąż obecne w kraju, w którym kiedyś kolor skóry był nieprzezwyciężalną barierą. W miarę upływu czasu nasze społeczeństwo coraz intensywniej bada przestrzenie mieszania i wymiany kultur oraz pradawnych rytuałów. Soledad Capurro, projektantka kostiumów, tworzy odzienie ze skór zwierzęcych. To bezwłose, pozbawione sierści stroje, po prostu brutalna skóra zwierzęcia, z jego rzeźbiarskim kształtem spowijającym ludzką formę. Wreszcie Badaró , którego performance trwać będzie tydzień. Na czas trwania wystawy jego obrazy zostaną umieszczone na gigantycznym kawałku płótna. Będzie to znakomitą metaforą naszej kolektywnej skóry skonfrontowanej z jednostkowymi przeżyciami, których narratorami będą widzowie Biennale.

Do it / duit
Kurator: Tomasz Wendland

„Do it / duit” (Rób / pieniądze) to wystawa przygotowana na Mediations Biennale przez trzech artystów indonezyjskich, których prace stanowią krytyczny komentarz na temat społeczno-polityczno-ekonomicznych realiów Dalekiego Wschodu. Wystawa ma na celu rozszerzenie kontekstu problematyki podjętej w Erased Walls.
Artyści:
Heri Dono.
Ahmad Ghozaly
www.zalygallery.multiply.com/journal/item/1/CV
Mada Muliana A.K.A. Bayak
www.madebayak.wordpress.com/category/curiculum-vitae/)
Fotografie:
A.K.A. Bayak
Ahmad Ghozaly

informacje o pozostałych wystawach:
mediations.pl

archiwum

Pływanie o zmierzchu
Aga Nowacka, Zofia Tomczyk
17.11.2023–14.01.2024
wernisaż: 17.11.2023, g. 18.00
Nieprzemijające wyzwolenie / постоянное освобождение
Kirill Diomchev (NEVIDIVISM)
1-17.12.2023
wernisaż: 1.12.2023, g. 18.00
Koszmary Dziesiątki
22.09 – 5.11.2023
wernisaż: 22.09.2023, g. 18.00
Bieguny
Dialogi młodych: INNY – edycja 7.
23.06 – 3.09.2023
wernisaż: 23.06.2023, g. 18.00
Niemy świadek historii
16.06 – 3.09.2023
wernisaż: 16.06.2023, g. 18.00
Anatomia polityczna / Політична анатомія
Vlada Ralko, Volodymyr Budnikov
6-11.06.2023
wernisaż: 6.06.2023, g. 18.00
XIII Biennale Grafiki
ERROR
21.04 – 4.06.2026
wernisaż: 21.04.2023, g. 18.00 Galeria na Dziedzińcu, Stary Browar
Z miasta Żelaza i Betonu
З міста Залізобетону / Из города Железобетона
17.03 – 16.04.2023
wernisaż: 17.03.2023, g. 18.00