środa, 24 kwietnia otwarte 12 — 19
Galeria Miejska Arsenał

ul. Szyperska 2/6-8, 61-754 Poznań
T. +48 61 852 95 02
E. arsenal@arsenal.art.pl

Godziny otwarcia:

Poniedziałek: nieczynne
Wtorek – Sobota: 12 — 19
Niedziela: 12 — 16

Serendypia II - wypowiedzi performatywne

Serendypia II – wypowiedzi performatywne
miejsce: Galeria Miejska Arsenał, Pasaż Kultury

1-2.08.2011

„Kiedy mówię w pierwszej osobie, mówię >ja<, ponieważ korzystam z możliwości artykulacji siebie i od siebie wymagam. Wyrażanie własnej wyjątkowości jest od początku pytaniem o charakter władzy społecznej. Nie chodzi tylko o mówienie we własnym imieniu, czy w imieniu określonej tożsamości, ale o to, żeby wolność wypowiedzi stała się częścią wolności w danej wspólnocie". Ten fragment zaczerpnięty z wykładu Judith Butler to jeden ze śladów, którym w tym roku podąży Serendypia. Podczas Serendypii młode pokolenie artystów i artystek pokaże swoje prace, aktualne fascynacje i artystyczne zmagania. program:

1.08.
Pasaż Kultury:
20.00 Nina Kurtela, Transformance (film eksperymentalny, wideo-performans )

Galeria Miejska Arsenał:
20.30. Marysia Zimpel, Eric Green, Working like a dog
21.00. Ligia Manuela Lewis, sensation1/conviction series

2.08.
Pasaż Kultury:
20.00 – Nina Kurtela, Transformance (film eksperymentalny, wideo-performans )

Galeria Miejska Arsenał:
20.30 Nils Ulber, die physik des aristoteles
21.00 Rodrigo Sobarzo de Larraechea, mining

Pasaż Kultury:
22.00 koncert DJ SWADANSI

na wszystkie wydarzenia wstęp wolny

O projektach:
Marysia Zimpel i Eric Green
Pracując jak pies (Working like a dog)

„Pracując jak pies” to taneczne solo, które znalazło swoje rozwinięcie w duecie z poetą Ericiem Greenem. To otwarta choreografia – choreografia improwizowana – ruchowe studium przestrzeni, w którym percepcja siebie i decyzje podejmowane podczas tańca stają się ważniejsze niż wykonywany ruch. Porozumienie między performerami na scenie (poetą i tancerką) opiera się na wspólnej wrażliwości na momenty, w których zmieniają się stany istnienia. Znaczenie wypowiadanych słów nie zawsze łączy się z ruchem ciała, a ruch nie zawsze wywołuje słowa. Punktem wyjścia tej pracy jest wspólne dla tego duetu pragnienie lekkości, albo pytanie: czy mogę już lewitować?
workinglikeadog-3
——————————————————————————————————–

Ligia Manuela Lewis
sensation1/seria conviction

Sensation 1 to choreografia oparta na ustach. Ze śpiewających ust usunięta zostaje funkcja dźwięku, a w konsekwencji produkowane jest brzmiące ciało przetwarzające ciszę. Ten pojedynczy gest śpiewu, rozciągnięty w czasie, rozsadza swoje odniesienia do śpiewu jako takiego i kreuje całkowicie inny rodzaj oddziaływania. Ciało staje się ekranem dla miriad zmieniających się przedstawień: ciche zawodzenie, ekstatyczna radość, ostatnia porywająca nuta zagrana na przytłumieniu. Praca eksploatuje do końca, każdą jedną klatkę. Banalność śpiewanej ciszy staje się poezją ciała podczas pracy.

fot. Brett Lindell
fot. Brett Lindell

——————————————————————————————————–

Nils Ulber
Fizyka Arystotelesa (die physik des aristoteless)

Arystotelejska koncepcja świata wywierała wpływy przez długi czas. Nawet z o wiele późniejszej perspektywy czasowej, ta koncepcja nie może pozostać w miejscu.
Einbildung ist auch Bildung – Wyobraźnia jest również edukacją, jak mówi przysłowie.
nils
——————————————————————————————————–

Rodrigo Sobarzo de Larraechea
Mining

Mining to performens, który eksploruje ciało jako wiecznie przesuwającą się granicę pomiędzy przyszłością a przeszłością, gdzie percepcja równa się halucynacji.
„Potrzebujemy siły by docenić bezużyteczność, potrzebujemy uporu aby marzyć”.
(We must have the power to value the useless, we must have the will to dream) Henri Bergson.
mining
——————————————————————————————————–

Nina Kurtela
TRANSFORMANCE (performans w czasie/wideo eksperymentalne)

Koncepcja „Transformance” oparta jest przede wszystkim na relacji pomiędzy ciałem a wykonaniem dzieła w kontekście zmieniającej się architektury, na co pozwala eksperymentalny film, będący sam autonomicznym dziełem. Praca stanowi próbę uchwycenia radykalnych przemian struktur społecznych i zasad funkcjonowania „społeczeństwa performatywnego”, a także sposobu ich oddziaływania na jednostkę.
ninakurtela_transformance_video_2010-kadr

——————————————————–
artinfo-logo
polandartcom

archiwum

Pływanie o zmierzchu
Aga Nowacka, Zofia Tomczyk
17.11.2023–14.01.2024
wernisaż: 17.11.2023, g. 18.00
Nieprzemijające wyzwolenie / постоянное освобождение
Kirill Diomchev (NEVIDIVISM)
1-17.12.2023
wernisaż: 1.12.2023, g. 18.00
Koszmary Dziesiątki
22.09 – 5.11.2023
wernisaż: 22.09.2023, g. 18.00
Bieguny
Dialogi młodych: INNY – edycja 7.
23.06 – 3.09.2023
wernisaż: 23.06.2023, g. 18.00
Niemy świadek historii
16.06 – 3.09.2023
wernisaż: 16.06.2023, g. 18.00
Anatomia polityczna / Політична анатомія
Vlada Ralko, Volodymyr Budnikov
6-11.06.2023
wernisaż: 6.06.2023, g. 18.00
XIII Biennale Grafiki
ERROR
21.04 – 4.06.2026
wernisaż: 21.04.2023, g. 18.00 Galeria na Dziedzińcu, Stary Browar
Z miasta Żelaza i Betonu
З міста Залізобетону / Из города Железобетона
17.03 – 16.04.2023
wernisaż: 17.03.2023, g. 18.00